Jessica Townsend

Utgivningsdag: 2018-03-22
Recensionsdag: 2018-04-05

Uppläsare: Ella Schartner

Speltid: 10 h 30 min

Illustratör: Mats Minnhagen

Morrigan Crow är född med en förbannelse. Alla vet att hon för otur med sig. Hon får skulden för allt dåligt som händer: från hagelstormar till hjärtattacker och misslyckad sylt. Men det värsta med förbannelsen är att hon kommer att dö på sin elfte födelsedag. När Morrigan väntar på sitt dystra öde blir hon räddad i sista stund av den fantastiske Jupiter North. Han för henne till den mystiska staden Nevermoor. Hon tror att allt har löst sig, men det är bara början. Jupiter har valt ut Morrigan som kandidat till Wundersamfundet, Nevermoors mest svåråtkomliga skola. Hon ska tävla mot hundratals andra barn i svåra, farliga prövningar. Alla har en extraordinär talang av något slag. Men Morrigan? Vad är hennes talang? Har hon ens någon?Om hon inte klarar prövningarna blir hon utkastad ur Nevermoor – och då kan hon inte undkomma sitt dödliga öde …Ett förtrollat äventyr! En helt egen värld av magiskt silverstoft, svävande paraplyer, levande skuggor, drakar och en gigantisk katt. En bok som har det där extra – en upplevelse att minnas! Härlig, rolig, fantasifull och alldeles underbar. En bok för slukaråldern (och alla andra också). Nevermoor – Morrigan Crows magiska förbannelse är första boken i serien Nevermoor. Den har gjort internationell supersuccé och är såld till nästan 30 länder.

Recensionsdag: 2018-04-05 Genre: Fantasy Illustratör: Mats Minnhagen Översättare: Carina Jansson Originalutgåvans titel: Nevermoor – Morrigan Crows magiska förbannelse Formgivare: Monica Sundberg Uppläsare: Ella Schartner Ämnesord: Magi, urban fantasy Platser: Nevermoor Tidsperioder: Nutid/ framtid/ annan värld Thema-kod: Skönlitteratur barn och ungdom: fantasy och magisk realism Speltid: 10 h 30 min Format (utgivningsdatum): Ljudbok, digital, 9789178270149 (2018-03-22)

Jessica Townsend

Utgivningsdag: 2018-03-22
Recensionsdag: 2018-04-05