Illustratör: Johanna Kristiansson

Utgivningsdag: 2020-06-18
Recensionsdag: 2020-06-18

Mediakontakt: Jenny Helldahl

Uppläsare: Kodjo Akolor

Speltid: 49 min

De tre rymdpiloterna Max, Kim och Sam vill bara titta lite på det mystiska svarta hålet som öppnats i närheten av deras rymdstation. Det låter ju så spännande att allting blir tvärtom i svarta hål! Men när de ser de söta enhörningarna som fastnat i det svarta hålet kan de förstås inte låta bli att släppa ut dem. Ett litet problem bara: Så snart enhörningarna kommer ut förvandlas de naturligtvis till sin motsats! Nu är tre ondskefulla DÖDSMÖRDARE lösa i rymden, och Universums öde står på spel.

I rymden kan allt hända - och det gör det också, i den knasiga och actionspäckade serien Rymdpiloterna av Magnus Ljunggren och Johanna Kristiansson.

"en bok för alla som gillar fantasi och rymdäventyr"

- Marie Strömberg Andersson, Norra Skåne

Om tidigare bok i serien:

"Författaren Magnus Ljunggren har en förmåga att berätta snälla och vänliga historier som kan vara nog så dramatiska, som i detta fall med eskalerande våldsamheter, men han går elegant i land med uppgiften, inte minst tack vare utmärkt tecknade karaktärer och en stor portion humor. Till detta en mängd illustrationer av Johanna Kristiansson, som tar ut svängarna vad rymdatmosfär beträffar ... Rymdpiloterna och kapten Zenoks onda önskan är således ett härligt rymdäventyr."

- Staffan Engstrand, BTJ-häftet

"Rymdpiloterna är en rolig drift med hela science fiction-genren och dess hjältar. Boken är lättläst och de många teckningarna av Johanna Kristiansson är fantasifulla och humoristiska. Texten är fyndig och det vimlar av underhållande detaljer och karaktärer ... Boken är lättläst och spännande på samma gång och jag har svårt att se att någon inte skulle gilla den. Betyg: 5/5"

- Eleni Schmidt, LitteraturMagazinet

Recensionsdag: 2020-06-18 Genre: Barnböcker, ungdomsböcker och läromedel Illustratör: Johanna Kristiansson Uppläsare: Kodjo Akolor Serie: Rymdpiloterna Thema-kod: Skönlitteratur barn och ungdom: science fiction Speltid: 49 min Format (utgivningsdatum): Ljudbok, digital, 9789179754068 (2020-06-18)

Boken ingår i serien Rymdpiloterna

Rymdpiloterna och svarta hålets fångar

Författare: Magnus Ljunggren