Jul i krinolin (lättläst)

Författare: Amanda Hellberg
Köp boken Lyssna på boken Provläs

Utgivningsdag: 2021-10-06
Recensionsdag: 2021-10-05

Mediakontakt: Bonnierförlagens Press

Uppläsare: Tova Leining, Anders Blentare

Speltid: 5 h 295 min

Året är 1870 och det är juletid i Sverige. Lovisa Lind arbetar som karamellkokerska och sparar pengar för att resa till Amerika. Hon vill fly sina mörka minnen och börja ett nytt liv. Baron Valdemar von Drever ska ha en storslagen vinterbal på sitt gods Mollberga. Innan Lovisa reser ska hon göra konfekten till balen. Valdemar vill också fly från sitt förflutna. Han dras till Lovisa och hon till honom, fast kärleken verkar omöjlig.
Kaminerna är varma, pepparkakorna doftar och chokladen kokar. Men husets korridorer är mörka och spöken viskar om sorg och hemligheter. Valdemar och Lovisa dras in i mysterier och förälskelse. Kan de någonsin få varandra?

Åsa Sandzén har bearbetat Amanda Hellbergs stämningsfulla Jul i krinolin till lättläst.

"En mysig och spännande läsupplevelse, speciellt för den som gillar klassiska kärleksromaner." BTJ

Detaljerad fakta

Recensionsdag: 2021-10-05 Genre: Skönlitteratur Originalutgåvans titel: Jul i krinolin Uppläsare: Tova Leining, Anders Blentare Thema-kod: Romance, Lättläst för vuxna Speltid: 5 h 295 min Format (utgivningsdatum): Ljudbok, digital, 9789179712280 (2021-10-06)

Fler böcker av författaren

Nyheter om boken

Jul i krinolin (lättläst)

Författare: Amanda Hellberg
Köp boken
Lyssna på boken Provläs

Utgivningsdag: 2021-10-06
Recensionsdag: 2021-10-05

Mediakontakt: Bonnierförlagens Press

Uppläsare: Tova Leining, Anders Blentare

Speltid: 5 h 295 min

Året är 1870 och det är juletid i Sverige. Lovisa Lind arbetar som karamellkokerska och sparar pengar för att resa till Amerika. Hon vill fly sina mörka minnen och börja ett nytt liv. Baron Valdemar von Drever ska ha en storslagen vinterbal på sitt gods Mollberga. Innan Lovisa reser ska hon göra konfekten till balen. Valdemar vill också fly från sitt förflutna. Han dras till Lovisa och hon till honom, fast kärleken verkar omöjlig.
Kaminerna är varma, pepparkakorna doftar och chokladen kokar. Men husets korridorer är mörka och spöken viskar om sorg och hemligheter. Valdemar och Lovisa dras in i mysterier och förälskelse. Kan de någonsin få varandra?

Åsa Sandzén har bearbetat Amanda Hellbergs stämningsfulla Jul i krinolin till lättläst.

"En mysig och spännande läsupplevelse, speciellt för den som gillar klassiska kärleksromaner." BTJ

Ladda ner omslag

Ladda ner foton av författaren

Detaljerad fakta

Recensionsdag: 2021-10-05 Genre: Skönlitteratur Originalutgåvans titel: Jul i krinolin Uppläsare: Tova Leining, Anders Blentare Thema-kod: Romance, Lättläst för vuxna Speltid: 5 h 295 min Format (utgivningsdatum): Ljudbok, digital, 9789179712280 (2021-10-06)

Fler böcker av författaren

Nyheter om boken

Sök bland våra böcker och författare

Sök bland våra ljudböcker, författare