Järtecken (lättläst)

Författare: Christoffer Carlsson
Köp boken Lyssna på boken Provläs

Utgivningsdag: 2021-05-27
Recensionsdag: 2021-05-27

Mediakontakt: Hanna Bäärnhielm

Uppläsare: Sven Ahlström

Speltid: 3 h 27 min

En novembernatt 1994 mördas en kvinna i utkanten av en by i Halland. En man grips och döms. Men där slutar inte berättelsen.

Mordet fortsätter att påverka byns invånare. Pojken Isak är syskonbarn till den dömda mannen. Han fruktar att även han i framtiden ska göra något hemskt. Att det finns en förbannelse, ett järtecken, i honom. Och polisen Vidar undrar vad som egentligen hände den där natten i november. Är verkligen rätt person dömd?

Andreas Palmaer har bearbetat boken till lättläst.

Andreas Palmaer har bearbetat till lättläst, med gott resultat. Drivet i berättelsen finns kvar, spänningen. Helhetsbetyg: 4.

Staffan Engstrand, BTJ-häftet 2021:11

Detaljerad fakta

Recensionsdag: 2021-05-27 Genre: Skönlitteratur Uppläsare: Sven Ahlström Boktyp: lättläst, bearbetning, spänning Platser: Halland, Marbäck, landsbygd Tidsperioder: 1990-tal, nutida Serie: Hallandssviten (lättläst) Thema-kod: Skönlitteratur: allmänt, Lättläst för vuxna Speltid: 3 h 27 min Format (utgivningsdatum): Ljudbok, digital, 9789179711757 (2021-05-27)

Boken ingår i serien Hallandssviten (lättläst)

Fler böcker av författaren

Nyheter om boken

Järtecken (lättläst)

Författare: Christoffer Carlsson
Köp boken
Lyssna på boken Provläs

Utgivningsdag: 2021-05-27
Recensionsdag: 2021-05-27

Mediakontakt: Hanna Bäärnhielm

Uppläsare: Sven Ahlström

Speltid: 3 h 27 min

En novembernatt 1994 mördas en kvinna i utkanten av en by i Halland. En man grips och döms. Men där slutar inte berättelsen.

Mordet fortsätter att påverka byns invånare. Pojken Isak är syskonbarn till den dömda mannen. Han fruktar att även han i framtiden ska göra något hemskt. Att det finns en förbannelse, ett järtecken, i honom. Och polisen Vidar undrar vad som egentligen hände den där natten i november. Är verkligen rätt person dömd?

Andreas Palmaer har bearbetat boken till lättläst.

Andreas Palmaer har bearbetat till lättläst, med gott resultat. Drivet i berättelsen finns kvar, spänningen. Helhetsbetyg: 4.

Staffan Engstrand, BTJ-häftet 2021:11

Ladda ner omslag

Ladda ner foton av författaren

Detaljerad fakta

Recensionsdag: 2021-05-27 Genre: Skönlitteratur Uppläsare: Sven Ahlström Boktyp: lättläst, bearbetning, spänning Platser: Halland, Marbäck, landsbygd Tidsperioder: 1990-tal, nutida Serie: Hallandssviten (lättläst) Thema-kod: Skönlitteratur: allmänt, Lättläst för vuxna Speltid: 3 h 27 min Format (utgivningsdatum): Ljudbok, digital, 9789179711757 (2021-05-27)

Boken ingår i serien Hallandssviten (lättläst)

Fler böcker av författaren

Nyheter om boken

Sök bland våra böcker och författare

Sök bland våra ljudböcker, författare