Den saknade systern (lättläst)
Beställ recensionsexemplar
E-bok mejlas ut som en länk från Elib på bokens utgivningsdatum. Bok i originalformat skickas ca 3 veckor före recensionsdatum och PDF-korrektur mejlas ut när det finns tillgängligt.
Du har ännu inte behörighet att beställa böcker från detta förlag. Kontakta press@bonnierforlagen.se om du vill utöka din behörighet.
Vill du beställa recensionsexemplar?
Logga inUtgivningsdag: 2022-08-15
Recensionsdag: 2022-08-05
Mediakontakt: Bonnierförlagens Press
Uppläsare: Viktoria Flodström
Speltid: 3 h 40 min
Del sju i läsarsuccén i lättläst version!
De sex adoptivsystrarna D’Aplièse har alla rest runt världen för att finna sina rötter. De har löst många mysterier, men en stor gåta kvarstår. Vem är deras sjunde syster? Och var finns hon?
Deras enda ledtråd är en stjärnformad smaragdring. Den lilla ringen leder systrarna från Nya Zeeland till Kanada, England, Frankrike och Irland.
I deras jakt på kvinnan som ska göra systerskaran hel avslöjas berättelser om andra modiga unga kvinnor som på 1920-talet kämpade i inbördeskriget på Irland.
Hanna Wallsten har översatt och bearbetat den sjunde delen i De sju systrarna till lättläst.
Detaljerad fakta
Recensionsdag: 2022-08-05 Genre: Skönlitteratur Översättare: Hanna Wallsten Originalutgåvans titel: The Missing Sister Omslagsformgivare: Emma Graves Uppläsare: Viktoria Flodström Boktyp: lättläst, bearbetning, romance Platser: Irland Serie: De sju systrarna (lättläst) Thema-kod: Skönlitteratur: allmänt, Lättläst för vuxna Speltid: 3 h 40 min Format (utgivningsdatum): Ljudbok, digital, 9789179713690 (2022-08-15)