Solsystern (lättläst)
Electras bok Köp boken Lyssna på boken ProvläsBeställ recensionsexemplar
E-bok mejlas ut som en länk från Elib på bokens utgivningsdatum. Bok i originalformat skickas ca 3 veckor före recensionsdatum och PDF-korrektur mejlas ut när det finns tillgängligt.
Du har ännu inte behörighet att beställa böcker från detta förlag. Kontakta press@bonnierforlagen.se om du vill utöka din behörighet.
Vill du beställa recensionsexemplar?
Logga inUtgivningsdag: 2022-04-22
Recensionsdag: 2022-04-22
Mediakontakt: Bonnierförlagens Press
Uppläsare: Viktoria Flodström
Speltid: 3 h 40 min
Electra D’aliplièse är den yngsta och mest temperamentsfulla systern. Som känd och framgångsrik modell lever hon ett glamouröst liv i New Yorks modevärld. Electra framstår som perfekt, men under fasaden är hon inte lycklig. När Pa Salt dör tappar hon kontrollen över sitt liv, börjar dricka och ta droger för att fly undan det som hänt.
Men så får hon ett brev från en främmande kvinna, Stella, som påstår sig vara hennes mormor. För att ta reda på om det kvinnan säger är sant reser Electra till Afrika. Stellas fascinerande berättelser avslöjar hur Electras liv är sammankopplat med den långa kampen för frihet i Kenya och förändrar henne i grunden.
Hanna Wallsten har översatt och bearbetat den sjätte delen i De sju systrarna till lättläst.
Detaljerad fakta
Recensionsdag: 2022-04-22 Genre: Skönlitteratur Översättare: Hanna Wallsten Originalutgåvans titel: The Storm Sister Uppläsare: Viktoria Flodström Boktyp: lättläst, bearbetning, storsäljare, romance Serie: De sju systrarna (lättläst) Thema-kod: Skönlitteratur: allmänt, Lättläst för vuxna Speltid: 3 h 40 min Format (utgivningsdatum): Ljudbok, digital, 9789179713256 (2022-04-22)