Agnes Cecilia – en sällsam historia (lättläst)

Författare: Maria Gripe
Köp boken Lyssna på boken Provläs

Utgivningsdag: 2021-02-18
Recensionsdag: 2021-02-18

Mediakontakt: Bonnierförlagens Press

Uppläsare: Viktoria Flodström

Speltid: 2 h 32 min

Nora är föräldralös och växer upp hos sina släktingar. När familjen flyttar till en gammal lägenhet börjar mystiska saker hända. Klockan går baklänges, en vas faller i golvet och avslöjar en hemlighet och en gammal docka tycks få liv.

Varför sker allt detta? Nora letar efter orsakerna och inser att förklaringen kanske finns närmare henne än hon kunnat gissa.

Agnes Cecilia är en av Sveriges mest lästa och mest älskade ungdomsromaner. I lättläst bearbetning av Niklas Darke.

Niklas Darke har gjort en mycket varsam och fin bearbetning till lättläst utan att förlora någonting av textens spänning och mystik.

Helhetsbetyg: 5

– Agneta Warheim, BTJ, 5:2021

Detaljerad fakta

Recensionsdag: 2021-02-18 Genre: Barnböcker, ungdomsböcker och läromedel Originalutgåvans titel: Agnes Cecilia Uppläsare: Viktoria Flodström Boktyp: lättläst, ungdomsroman, bearbetning, klassiker Thema-kod: Skönlitteratur barn och ungdom: allmänt, Lättläst för barn / ungdomar Speltid: 2 h 32 min Format (utgivningsdatum): Ljudbok, digital, 9789179711221 (2021-02-18)

Fler böcker av författaren

Nyheter om boken

Agnes Cecilia – en sällsam historia (lättläst)

Författare: Maria Gripe
Köp boken
Lyssna på boken Provläs

Utgivningsdag: 2021-02-18
Recensionsdag: 2021-02-18

Mediakontakt: Bonnierförlagens Press

Uppläsare: Viktoria Flodström

Speltid: 2 h 32 min

Nora är föräldralös och växer upp hos sina släktingar. När familjen flyttar till en gammal lägenhet börjar mystiska saker hända. Klockan går baklänges, en vas faller i golvet och avslöjar en hemlighet och en gammal docka tycks få liv.

Varför sker allt detta? Nora letar efter orsakerna och inser att förklaringen kanske finns närmare henne än hon kunnat gissa.

Agnes Cecilia är en av Sveriges mest lästa och mest älskade ungdomsromaner. I lättläst bearbetning av Niklas Darke.

Niklas Darke har gjort en mycket varsam och fin bearbetning till lättläst utan att förlora någonting av textens spänning och mystik.

Helhetsbetyg: 5

– Agneta Warheim, BTJ, 5:2021

Ladda ner omslag

Detaljerad fakta

Recensionsdag: 2021-02-18 Genre: Barnböcker, ungdomsböcker och läromedel Originalutgåvans titel: Agnes Cecilia Uppläsare: Viktoria Flodström Boktyp: lättläst, ungdomsroman, bearbetning, klassiker Thema-kod: Skönlitteratur barn och ungdom: allmänt, Lättläst för barn / ungdomar Speltid: 2 h 32 min Format (utgivningsdatum): Ljudbok, digital, 9789179711221 (2021-02-18)

Fler böcker av författaren

Nyheter om boken

Sök bland våra böcker och författare

Sök bland våra ljudböcker, författare