Silvervägen (lättläst)
Köp boken Lyssna på bokenBeställ recensionsexemplar
E-bok mejlas ut som en länk från Elib på bokens utgivningsdatum. Bok i originalformat skickas ca 3 veckor före recensionsdatum och PDF-korrektur mejlas ut när det finns tillgängligt.
Du har ännu inte behörighet att beställa böcker från detta förlag. Kontakta press@bonnierforlagen.se om du vill utöka din behörighet.
Vill du beställa recensionsexemplar?
Logga inUtgivningsdag: 2020-08-26
Recensionsdag: 2020-08-26
Mediakontakt: Bonnierförlagens Press
Uppläsare: Kerstin Andersson
Speltid: 2 h 54 min
För tre år sedan försvann Lelles sjuttonåriga dotter Lina. Sedan dess tillbringar han de ljusa sommarnätterna med att leta efter henne. Han kör på väg 95 som går från Skellefteå i nordväst förbi Arvidsjaur, Arjeplog och ända till norska gränsen. Den väg som kallas för Silvervägen.
Meja och hennes mamma flyttar till utkanten av byn där Lelle bor. Meja är lika gammal som Lelles dotter var när hon försvann. När ännu en ung kvinna från byn försvinner förstår Meja och Lelle att deras liv för evigt kommer att hänga samman.
Den prisade psykologiska spänningsromanen Silvervägen finns nu i lättläst bearbetning.
Detaljerad fakta
Recensionsdag: 2020-08-26 Genre: Skönlitteratur Originalutgåvans titel: Silvervägen Omslagsformgivare: Miroslav Sokcic Uppläsare: Kerstin Andersson Boktyp: lättläst, bearbetning Platser: Skellefteå, Glimmersträsk, Arvidsjaur, Arjeplog Thema-kod: Deckare, Lättläst för vuxna Speltid: 2 h 54 min Format (utgivningsdatum): Ljudbok, digital, 9789179710637 (2020-08-26)