Innan molnen kommer (lättläst)

Författare: Mari Jungstedt
Köp boken Lyssna på boken

Utgivningsdag: 2020-09-28
Recensionsdag: 2020-09-28

Mediakontakt: Bonnierförlagens Press

Uppläsare: Viktoria Flodström

Speltid: 2 h 51 min

Första delen i deckardrottningen Mari Jungstedts nya serie som lättläst!
En spansk åklagare hittas mördad i en ravin i byn Ronda på den spanska solkusten.
Läraren Lisa Hagel har precis flyttat från Stockholm till Spanien för att börja ett nytt liv. På en danskurs i flamenco träffar hon polisen Hector Correa. När Hector behöver en tolk för att förhöra några svenskar som kände den mördade åklagaren får Lisa rycka in. Tillsammans börjar de nysta i det mystiska mordet.
Snart sker ännu ett mord. Spåren leder dem långt tillbaka i Spaniens blodiga historia.

"Det här är definitivt en spännande historia man inte kan sluta läsa, vilket säkert passar målgruppen för lättläst litteratur. Spåket är lagom enkelt utan att kännas uppstyltat och flyter på mycket bra. [...] Helhetsbetyg: 4"

Mia Mårtensson, Bibliotekstjänst, häfte 20:2020

Detaljerad fakta

Recensionsdag: 2020-09-28 Genre: Skönlitteratur Originalutgåvans titel: Innan molnen kommer Originalutgåvans utgivningsår: 2020 Omslagsformgivare: Anna Henriksson Uppläsare: Viktoria Flodström Boktyp: lättläst, bearbetning Platser: Spanien, Málaga, Marbella Thema-kod: Skönlitteratur: allmänt, Lättläst för vuxna Speltid: 2 h 51 min Format (utgivningsdatum): Ljudbok, digital, 9789179710682 (2020-09-28)

Fler böcker av författaren

Innan molnen kommer (lättläst)

Författare: Mari Jungstedt
Köp boken
Lyssna på boken

Utgivningsdag: 2020-09-28
Recensionsdag: 2020-09-28

Mediakontakt: Bonnierförlagens Press

Uppläsare: Viktoria Flodström

Speltid: 2 h 51 min

Första delen i deckardrottningen Mari Jungstedts nya serie som lättläst!
En spansk åklagare hittas mördad i en ravin i byn Ronda på den spanska solkusten.
Läraren Lisa Hagel har precis flyttat från Stockholm till Spanien för att börja ett nytt liv. På en danskurs i flamenco träffar hon polisen Hector Correa. När Hector behöver en tolk för att förhöra några svenskar som kände den mördade åklagaren får Lisa rycka in. Tillsammans börjar de nysta i det mystiska mordet.
Snart sker ännu ett mord. Spåren leder dem långt tillbaka i Spaniens blodiga historia.

"Det här är definitivt en spännande historia man inte kan sluta läsa, vilket säkert passar målgruppen för lättläst litteratur. Spåket är lagom enkelt utan att kännas uppstyltat och flyter på mycket bra. [...] Helhetsbetyg: 4"

Mia Mårtensson, Bibliotekstjänst, häfte 20:2020

Ladda ner omslag

Ladda ner foton av författaren

Detaljerad fakta

Recensionsdag: 2020-09-28 Genre: Skönlitteratur Originalutgåvans titel: Innan molnen kommer Originalutgåvans utgivningsår: 2020 Omslagsformgivare: Anna Henriksson Uppläsare: Viktoria Flodström Boktyp: lättläst, bearbetning Platser: Spanien, Málaga, Marbella Thema-kod: Skönlitteratur: allmänt, Lättläst för vuxna Speltid: 2 h 51 min Format (utgivningsdatum): Ljudbok, digital, 9789179710682 (2020-09-28)

Fler böcker av författaren

Sök bland våra böcker och författare

Sök bland våra ljudböcker, författare och uppläsare