Innan molnen kommer (lättläst)
Köp boken Lyssna på bokenBeställ recensionsexemplar
E-bok mejlas ut som en länk från Elib på bokens utgivningsdatum. Bok i originalformat skickas ca 3 veckor före recensionsdatum och PDF-korrektur mejlas ut när det finns tillgängligt.
Du har ännu inte behörighet att beställa böcker från detta förlag. Kontakta press@bonnierforlagen.se om du vill utöka din behörighet.
Vill du beställa recensionsexemplar?
Logga inUtgivningsdag: 2020-09-28
Recensionsdag: 2020-09-28
Mediakontakt: Bonnierförlagens Press
Uppläsare: Victoria Flodström
Speltid: 2 h 51 min
Första delen i deckardrottningen Mari Jungstedts nya serie som lättläst!
En spansk åklagare hittas mördad i en ravin i byn Ronda på den spanska solkusten.
Läraren Lisa Hagel har precis flyttat från Stockholm till Spanien för att börja ett nytt liv. På en danskurs i flamenco träffar hon polisen Hector Correa. När Hector behöver en tolk för att förhöra några svenskar som kände den mördade åklagaren får Lisa rycka in. Tillsammans börjar de nysta i det mystiska mordet.
Snart sker ännu ett mord. Spåren leder dem långt tillbaka i Spaniens blodiga historia.
"Det här är definitivt en spännande historia man inte kan sluta läsa, vilket säkert passar målgruppen för lättläst litteratur. Spåket är lagom enkelt utan att kännas uppstyltat och flyter på mycket bra. [...] Helhetsbetyg: 4"
Mia Mårtensson, Bibliotekstjänst, häfte 20:2020
Detaljerad fakta
Recensionsdag: 2020-09-28 Genre: Skönlitteratur Originalutgåvans titel: Innan molnen kommer Originalutgåvans utgivningsår: 2020 Omslagsformgivare: Anna Henriksson Uppläsare: Victoria Flodström Boktyp: lättläst, bearbetning Platser: Spanien, Málaga, Marbella Thema-kod: Skönlitteratur: allmänt, Lättläst för vuxna Speltid: 2 h 51 min Format (utgivningsdatum): Ljudbok, digital, 9789179710682 (2020-09-28)