Gustavs grabb (lättläst)
Köp boken Lyssna på bokenBeställ recensionsexemplar
E-bok mejlas ut som en länk från Elib på bokens utgivningsdatum. Bok i originalformat skickas ca 3 veckor före recensionsdatum och PDF-korrektur mejlas ut när det finns tillgängligt.
Du har ännu inte behörighet att beställa böcker från detta förlag. Kontakta press@bonnierforlagen.se om du vill utöka din behörighet.
Vill du beställa recensionsexemplar?
Logga inUtgivningsdag: 2020-08-26
Recensionsdag: 2020-08-26
Mediakontakt: Bonnierförlagens Press
Uppläsare: Johan Svensson
Speltid: 3 h 11 min
"Vad är det för sorts bok jag skriver? Är det en självbiografi, en roman eller något annat?
Jag vet inte. Det är i alla fall en berättelse om min egen klassresa. Som jag minns den.
Jag växte upp i en arbetarfamilj. Jag kommer från arbetarklassen, men senare i livet har jag klättrat uppåt i samhället, blivit framgångsrik och tjänat mycket pengar. Klassresan har format hela mitt liv."
Leif Gustav Willy Persson föds i Stockholm den 12 mars år 1945. Andra världskriget har pågått i nästan sex år och förstört stora delar av Europa, men snart är kriget över. En ny tid börjar, också för Gustavs grabb.
Kriminologen och professorn Leif GW Perssons hyllade bok finns nu på lättläst svenska i bearbetning av Johan Werkmäster.
Detaljerad fakta
Recensionsdag: 2020-08-26 Genre: Skönlitteratur Originalutgåvans titel: Gustavs grabb Originalutgåvans utgivningsår: 2011 Omslagsformgivare: Miroslav Sokcic Uppläsare: Johan Svensson Boktyp: lättläst, bearbetning Thema-kod: Skönlitteratur: allmänt, Lättläst för vuxna Speltid: 3 h 11 min Format (utgivningsdatum): Ljudbok, digital, 9789179710620 (2020-08-26)