Gustavs grabb (lättläst)

Författare: Leif G. W. Persson
Köp boken Lyssna på boken

Utgivningsdag: 2020-08-26
Recensionsdag: 2020-08-26

Mediakontakt: Bonnierförlagens Press

Uppläsare: Johan Svensson

Speltid: 3 h 11 min

"Vad är det för sorts bok jag skriver? Är det en självbiografi, en roman eller något annat?
Jag vet inte. Det är i alla fall en berättelse om min egen klassresa. Som jag minns den.
Jag växte upp i en arbetarfamilj. Jag kommer från arbetarklassen, men senare i livet har jag klättrat uppåt i samhället, blivit framgångsrik och tjänat mycket pengar. Klassresan har format hela mitt liv."

Leif Gustav Willy Persson föds i Stockholm den 12 mars år 1945. Andra världskriget har pågått i nästan sex år och förstört stora delar av Europa, men snart är kriget över. En ny tid börjar, också för Gustavs grabb.

Kriminologen och professorn Leif GW Perssons hyllade bok finns nu på lättläst svenska i bearbetning av Johan Werkmäster.

Detaljerad fakta

Recensionsdag: 2020-08-26 Genre: Skönlitteratur Originalutgåvans titel: Gustavs grabb Originalutgåvans utgivningsår: 2011 Omslagsformgivare: Miroslav Sokcic Uppläsare: Johan Svensson Boktyp: lättläst, bearbetning Thema-kod: Skönlitteratur: allmänt, Lättläst för vuxna Speltid: 3 h 11 min Format (utgivningsdatum): Ljudbok, digital, 9789179710620 (2020-08-26)

Fler böcker av författaren

Gustavs grabb (lättläst)

Författare: Leif G. W. Persson
Köp boken
Lyssna på boken

Utgivningsdag: 2020-08-26
Recensionsdag: 2020-08-26

Mediakontakt: Bonnierförlagens Press

Uppläsare: Johan Svensson

Speltid: 3 h 11 min

"Vad är det för sorts bok jag skriver? Är det en självbiografi, en roman eller något annat?
Jag vet inte. Det är i alla fall en berättelse om min egen klassresa. Som jag minns den.
Jag växte upp i en arbetarfamilj. Jag kommer från arbetarklassen, men senare i livet har jag klättrat uppåt i samhället, blivit framgångsrik och tjänat mycket pengar. Klassresan har format hela mitt liv."

Leif Gustav Willy Persson föds i Stockholm den 12 mars år 1945. Andra världskriget har pågått i nästan sex år och förstört stora delar av Europa, men snart är kriget över. En ny tid börjar, också för Gustavs grabb.

Kriminologen och professorn Leif GW Perssons hyllade bok finns nu på lättläst svenska i bearbetning av Johan Werkmäster.

Ladda ner omslag

Detaljerad fakta

Recensionsdag: 2020-08-26 Genre: Skönlitteratur Originalutgåvans titel: Gustavs grabb Originalutgåvans utgivningsår: 2011 Omslagsformgivare: Miroslav Sokcic Uppläsare: Johan Svensson Boktyp: lättläst, bearbetning Thema-kod: Skönlitteratur: allmänt, Lättläst för vuxna Speltid: 3 h 11 min Format (utgivningsdatum): Ljudbok, digital, 9789179710620 (2020-08-26)

Fler böcker av författaren

Sök bland våra böcker och författare

Sök bland våra ljudböcker, författare och uppläsare